اخبار

قیمت مصوب هر کیلو مرغ ۷۳ هزار تومان است

ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ را در روزهای اخیر برای مرغ گرم کیلویی ۷۳ هزار تومان اعلام کرده‌اند.

افزایش قیمت مرغ و کمبود مرغ در بسیاری از فروشگاهها همچنان ادامه‌دار است و دولت با ارائه قیمت مصوب ۷۳ هزار تومانی هنوز نتوانسته قیمت این کالا را در بازار به ثبات برساند و به همین دلیل مرغ با قیمت دلخواه مغازه‌داران به فروش می‌رسد.

مشاهدات حاکی از آن است که با وجود اعلام نرخ جدید قیمت مرغ در هفته گذشته به کیلویی ۷۳ هزار تومان، همچنان نرخ مصوب در برخی مغازه‌ها رعایت نمی‌شود، در حالی که این کار تخلف بوده و مسئولان مربوطه با خاطیان برخورد خواهند کرد.

بر اساس مشاهدات میدانی از برخی مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو مرغ کامل بیش از رقم مصوب اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی است. هفته گذشته قیمت مصوب مرغ گرم برای مصرف‌کننده ۷۳ هزار تومان اعلام شد، مشاهدات نشان می‌دهد که نرخ مصوب در برخی مغازه‌ها رعایت نمی‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی چندی پیش اعلام کرد که با همکاری تولیدکنندگان و مسئولان افزایش شیب تولید شروع شده و در یکی دو هفته‌ آینده قیمت مرغ به ثبات می‌رسد.

همچنین در گذشته مسعود امراالهی – مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی – گفته بود که فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب تخلف است و از مردم خواست هر واحدی که گرانفروشی داشتند را از طریق سامانه ۱۲۴ حتما اطلاع رسانی کنند و بازرسان ما هم به کمک بازرسان مردمی که در این طرح با ما همراهی می‌کنند، همچون بازرسان سازمان دامپزشکی و جهادکشاورزی، بازرسان صمت و اصناف برخورد لازم را با این موضوع دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *