اخبار

افزایش جوجه ریزی با نزدیک شدن به پایان سال

کمبودی در بازار مرغ نداریم

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به روند افزایش جوجه ریزی در ایام پایانی سال نگرانی بابت تامین مرغ نداریم.

قیمت مرغ تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می گیرد. یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت مرغ، عرضه و تقاضاست. هر چقدر که تقاضا برای مرغ بیشتر باشد، ارزش این محصول نیز بالاتر خواهد رفت و برعکس. همچنین، عواملی مانند شرایط آب و هوایی، کاهش تولید، بیماری ها و مشکلات صنعتی نیز بر تامین مرغ و تاثیر می گذارند. همچنین افزایش هزینه های مربوط به نگهداری، خوراک، پرورش و حمل و نقل نیز می تواند باعث افزایش قیمت مرغ شود. در نهایت، عواملی مانند رشد جمعیت و افزایش دسترسی به محصولات دامی نیز می توانند به افزایش تقاضا و تاثیرگذار بر قیمت مرغ  منجر شوند.

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: طی ۲ تا ۳ ماه اخیر روند افزایش جوجه ریزی به سبب نزدیک شدن به ایام بازار‌های پرمصرف پایان سال انجام شد.

به گفته او، با توجه به بهبود بازار نهاده‌های دامی، مرغداران نگرانی بابت تامین ذرت و کنجاله سویا ندارند. هرچند ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی موجب شده تا قیمت جوجه یکروزه افزایش یابد.

ابراهیمی ادامه داد: بنابر آمار در آذرماه ۱۴۴ میلیون قطعه جوجه ریزی شده است و پیش‌بینی می‌شود که در دی ماه به حدود ۱۵۰ میلیون قطعه برسد که این موضوع آثار خود را بر کاهش قیمت مرغ زنده در بازار گذاشته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با احتساب ۱۵۰ میلیون قطعه جوجه ریزی و به طور متوسط وزن ۱.۷۰۰ گرمی به ازای مرغ پیش‌بینی می‌شود که تولید به ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزارتن برسد که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *